SkaKiN TiMe



Saturday, August 13, 2011

TeRaWiH At UtHm ....

AssalamualaikUm........

last night,my friend And I go To the Uthm bEcaUse WanT to get SoMetHinG new.....the SituAtiOn in the UtHm is veRy diFferent witH surau KKTM....the uthm haVe their Own classes..fIrst impReSsion afTer i reach in the mosQue..i feel very excited YEah!!!!!it bEcause The mosque in Uthm have an air conditioner huhuhuh Just tell How I feel that time (jakun la katekan) and ad owg oversea lah hahahaha......after the azan Isyak echoing....i also get ready to isha prayer......aFter the Imam  Said "rapatkan saf and LuruSkaN saf"....My Friend and I follow the imam said n we get the saf.....hhaaahah just the broken english...Imam pon angkat takbir untuk memulakan solat isha....aku pon ikot la sembahyang isha....alangkah meRemangnye Bulu roma  aku apabila mendengar imam membaca Surah al-fatehah....inI kerana suara nye begitu merdu dan menginsafkan....that time...i feel i have do a lot of mistake along my life...rase sedih kerana seakan aku paham je ape yang dibaca oleh imam itu....after isha prayer....muHaimin,fahmy,aku n abg ku...duduk seketika sementara menuggu solat terawih.... Xsbar lah plak rse Nk smbahyang terawih....yelA cbab nak kejar pahala sembahyang tErawih....after lepak selama five minute...bilal pown melafaz kan takbir  that mean solat terawih dah  nk start ler...aku pon berdiri di saf dan ready nk sembahyang terawih....suasana terawih ktsni berbeza dgn kktm sebab xda  aTtendance  lah hahaha....dan imam nye adlah tahfiz dari combodia (kemboja)...mcmne  aku ley  thu imam i2 imam tu owg kemboja,,,,aebab muhaimin yang cakap kt aku..aku follow je ape yg dy bgtau kt aku...seperti smyg isyak tadi...imam 2 membaca kn surah2..yang pnjg...dan aku terasa bulu roma ku meremang semula seakan aku menghayati bacan dan terjemah surah yg dbcekn imam tersebut.....selepas menunaikn solat terAwih...kteowg pon blik lah.........tpi sebelom blik kteowg sempat g ngeteh kt warong parit bengkok or lebih fames dgn pnggilan (The CuRve)...makan kt ctu ok la ley tahan sedap lan n murah lak 2 huhuhu..lepas ngeteh..kteowg pon blik lah KKTm...I hope...dpt g sne lg la utk smyg terakhir seblom berakhir ramadhan thun ini InSyaAllah...that All......
sorry Sebab BroKEn EngLish :)

No comments:

Post a Comment