SkaKiN TiMe



Friday, August 19, 2011

Dikir BaRat ComPetitioN

asSalamMualaiKum

Aku
iLyA SedanG MeMbeRi PeNEraNgAn


Hari nie mmG besh la....want to know Knpe besh ary nie...CeBab nye aDalah Klas aKu menang Dikir BarAt kaT kOlej....Ok lah...aKu ceRita dari Mula PerjAlan kteOwg...mula2 aku mmg xNk msuk diKir Barat sebAb rase Plik n malU la sbb Malu lah....tApi atas Desakan MemBer2 aku Msuk gak lah dikir Barat Nie WlauPon terPakse.....TApi akU merasakan KLau aku Rse terpkse Msuk Bnda Nie...aKu xkn wt btL2 Dlm pertanDingn 2....Aku pown MengIkhlasKn la diRi ini Dgn NiAt kRane Allah...dIpendeKn cerita nye....KLas aku SemUa nye xskepala lah dLm nk Msuk nie....Tapi kTeowg cUbe MenCari KeserasIan Utk Msuk Dikir Barat nie....semalam Ialah Hari pertama kteowg blaTIH dikir barat sbb bebrape Hari Sblom Nie ktEowg MMg bz Dgn asGmnt...Tapi xSMpi SejaM kteowg blatIh Dh Kne ReCall Dgn feLLo...xmcm Siot lak Kn Bru Je Nk Blatih diKir bArat...PAdahal sOk ptg Dh Nk lAWan...ADUyaiiiiiiiiiiiiiiii....Tapi KteoWG pUnyela tenSion time nie La fEllo Nk wt Recall...pAgi Mse Kt Klas Kteowg beRfikir n trus BerfikIr cmne Nk cri Mse untuk Blatih....AlHamduLillah cIk Anizan Memberikn kami mse utk Blatih dgn menghabiskn kuliah awal.bDk klas aku cpat2 mnempah dwan teater B n wat practice kt c 2...mula2 kami semua bertekak coz bnyk mslh utk wt persembahan 2....Tapi iLya JAriR sLaku KeTua Dikir Barat klaS kami Menenang Kn keAdaan i2...KaMi berlaTih dgN pnuh Semangat Krane kamI xsngguP menGeceWakan DepartMent kami...Ilya Banyak Memainkan peranan Dalam  dikir Barat ini .. kerana dye lebih thu,,,maklom lah IlyA owg kelantan Mesti Lah tHu DikiR BArat Nie...Andre Pown BgOs Gk...SUara Nye MErDu seH...JAngAn Bangga LAk Ko andre haha :) kaMi blatih dgn menGunakan tong sampah(gendang) n botol ada pasir sbagai alatan music....kami mencari idea mcm2 utk menghasil kn tarian dikir yg  menarik...dan waktu yg dtggu2 tlah tbe,,,pertandingan dikir pon bermula...persembahan pertama dari kumpulan DTBM3......dan persembahn kedua dari kUmpulan DTBF 3...kUmpulan ini MMg hebat....kami amat terpukau dgn suara tukang Karut mereka...Suara nye Serak2 basah....terleNa aku dibUatnye.....Dan tiBe nye Mse kuMpulan aku lah dTac3......Kami Msuk pnTs dgn MengHarapKan persembhn tErBaik....HAha...EndIng Nye KumpUlan aku Mng gk.....wLaupon Jumlah KUmpulan aKu sedikit....TApi Yg pentIng Semangat....Akhir nYe departMent aku Kene Wat perSembahan Lagi seKali Utk mAjLis PeNUtUpan HAri KemerdekaAn Kt KoleJ nanTi.....KOranG TuNgGU Ye perSembAhaN KteOWg Nti...AkHir Kelas Aku Dpt MenebUs KekaLahan Pada PErtandingaN NasyId Sem Lepas...MAjuLAh DCs.......
KeNangAn MEwakili NEgara  daLam Sukan Renang UNtuK KElaYakan OliMpIk HAhahA

1 comment: